Η Νέα Εποχή του Μετρό Θεσσαλονίκης Ξεκινά με Προηγμένες Τεχνολογίες και Αρχαιολογικά Ευρήματα
Ελλάδα

Η Νέα Εποχή του Μετρό Θεσσαλονίκης Ξεκινά με Προηγμένες Τεχνολογίες και Αρχαιολογικά Ευρήματα




Ο χρόνος πλησιάζει για την εμπορική λειτουργία της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την ημερομηνία παράδοσης να είναι η 30η Νοεμβρίου. Οκτώβριος είναι έντονος για το προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, της αναδόχου κοινοπραξίας, και της εταιρείας λειτουργίας Thema, καθώς εργάζονται εντατικά για την προετοιμασία του έργου.

Η Βασική Γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς. Τα οχήματα του μετρό θα μπορούν να μεταφέρουν ημερησίως έως 254.000 επιβάτες, με ρυθμό 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Η αρχική χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 2,5 λεπτά και θα μειωθεί σε 90 δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή επιπλέον οχημάτων. Η προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού θα είναι 17 λεπτά.

Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης στην Πλατεία Καπνεργατών και γύρω από το σταθμό «Αλκαζάρ», όπου βρίσκονται οι είσοδοι του σταθμού «Βενιζέλου». Οι δοκιμαστικές διαδρομές για τους συρμούς πραγματοποιούνται καθημερινά και περιλαμβάνουν αυστηρούς ελέγχους στα συστήματα, τα οποία έχουν ενσωματώσει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και απαιτήσεις ποιότητας.

Ο σταθμός «Βενιζέλου» αποτελεί σημαντική αρχαιολογική ανασκαφή και μέρος των 300.000 αρχαιοτήτων που ανακαλύφθηκαν θα εκτεθεί σε μουσεία και στους σταθμούς του μετρό, προσφέροντας στους πολίτες την ευκαιρία να θαυμάσουν την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με το αυτόματο σύστημα χωρίς οδηγό, προορίζεται να είναι ένα από τα πιο ασφαλή και αξιόπιστα στην Ευρώπη. Οι επιβάτες θα απολαμβάνουν τη μέγιστη ασφάλεια χάρη σε πολυάριθμους μηχανισμούς ελέγχου και τις σταθερές θύρες στις αποβάθρες που απομονώνουν το χώρο των σηράγγων. Το σύστημα θα διαθέτει κλιματιζόμενους, αυτοματοποιημένους συρμούς και προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που θα διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του μετρό.

Μέχρι την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, υπολογίζεται ότι το μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά 313.000 επιβάτες, μειώνοντας τη χρήση ΙΧ και τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Πηγή: news.gr