Ένα προηγμένο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη τοποθετηθεί και εισέρχεται στην τελική φάση δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία την 30η Νοεμβρίου. Η εγκατάσταση και ανάπτυξη του λογισμικού πραγματοποιήθηκε από την αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία είναι κορυφαίος πάροχος λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας, με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας σε πάνω από 20 χώρες και χρησιμοποιείται από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας παγκοσμίως.
Το σύστημα κομίστρου αποτελεί υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ και περιλαμβάνει δυνατότητες για έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων. Αυτές οι κάρτες θα επιτρέπουν στους επιβάτες να φορτίσουν και εκπτωτικά προγράμματα. Πέραν αυτού, τα χάρτινα εισιτήρια θα φέρουν ενσωματωμένο τσιπ, προσφέροντας τη δυνατότητα επαναφόρτισης έως και 10 φορές, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση χαρτιού.
Οι επιβάτες θα επωφεληθούν από ασφάλεια, καθώς το σύστημα περιλαμβάνει πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας που θα εξασφαλίσουν την αποφυγή καταχρήσεων με την ταυτόχρονη διέλευση από τις πύλες και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, ένα ζήτημα που αντιμετώπιζαν τα παλαιά συστήματα.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τις καινοτομίες αυτού του συστήματος πριν από λίγες ημέρες, επισημαίνοντας τις πολλαπλές δυνατότητες και την εξέλιξή του.
Σε επόμενη φάση, το σύστημα θα υποστηρίζει τη δυνατότητα ανέπαφων συναλλαγών με κινητό τηλέφωνο και θα επιτρέπει τη χρήση QR code για τη διέλευση από τις πύλες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι διακριτό από το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, το οποίο ανήκει σε ξεχωριστή σύμβαση δημόσιου διαγωνισμού με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».
Πηγή: news.gr