Αύξηση Οφειλών και Ρυθμίσεων μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού στην Ελλάδα
Οικονομία

Αύξηση Οφειλών και Ρυθμίσεων μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού στην Ελλάδα




Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι νέες αιτήσεις και οι ρυθμίσεις οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, τα νέα αιτήματα ανήλθαν σε 5.522, με 1.504 νέες ρυθμίσεις για οφειλές που ξεπερνούν τα 383 εκατ. ευρώ. Αυτή η εξέλιξη αντιπροσωπεύει αύξηση 52,2% σε σύγκριση με τα 3.628 αιτήματα του Σεπτεμβρίου 2023 και 75,7% σε νέες ρυθμίσεις συγκριτικά με τις 856 του προηγούμενου έτους. Συνολικά, έχουν καταγραφεί 23.713 επιτυχείς ρυθμίσεις για αρχικές οφειλές συνολικού ύψους 7,9 δισ. ευρώ έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η Θεώνη Αλαμπάση, γενική γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα, δήλωσε ότι η αύξηση των αιτήσεων οφείλεται στη διευρυμένη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, καθώς οι οφειλέτες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τα οφέλη του εξωδικαστικού μηχανισμού, ο οποίος προσφέρει ευνοϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο και δυνατότητες «κουρέματος» οφειλών. Το μέσο ποσοστό διαγραφής ανέρχεται σε 27% για χρηματοδοτικούς φορείς και 15,5% για το Δημόσιο. Η ενημερωτική καμπάνια του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας έχει συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση των αιτήσεων.

Επιπλέον, η εξυπηρέτηση πολιτών μέσω της υπηρεσίας Myegdixlive έχει προαγάγει την εμπιστοσύνη στους μηχανισμούς ρύθμισης, με πάνω από 67.500 ραντεβού να έχουν πραγματοποιηθεί από τη λειτουργία της πλατφόρμας τον Δεκέμβριο του 2022. Ο μέσος όρος ραντεβού διαμορφώνεται σε 4.200 μηνιαίως, με την πλειοψηφία των αιτημάτων να αφορούν τον εξωδικαστικό μηχανισμό και ποσοστό ικανοποίησης πολιτών που φτάνει το 95%.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των ελληνικών τραπεζών μειώθηκαν σε 10,43 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2024 από 11,10 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, με το ποσοστό τους να φθάνει στο 6,9%. Συνολικά, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στον χρηματοπιστωτικό τομέα έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη υποχώρηση την τελευταία πενταετία.

Η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα παρέχει πανελλαδική εξυπηρέτηση μέσω τηλεφωνικών ραντεβού και βιντεοκλήσεων, διευκολύνοντας έτσι τις διαδικασίες ρύθμισης οφειλών. Πηγή: news.gr